Jumat, 03 Desember 2010 | By: Babad Sunda

Paguyuban Sundawani


SUKU Sunda merupakan salah satu suku bangsa di tanah air kita yang terkenal kaya akan keanekaragaman corak budayanya. Bentuk-bentuk budayanya pun berkembang mengikuti irama napas dan aktivitas masyarakatnya sehari-hari. Di dalam masyarakat itu sendiri, biasanya tumbuh dan berkembang paguyuban-paguyuban (bentuk budaya non-fisik) yang berciri khas kedaerahan – yang pada intinya memegang peranan penting di dalam menjaga dan melestarikan nilai-nilai budayanya.


Semangat dari paguyubuan ini, yang tak lain merupakan suatu komunitas tersendiri, tidak bisa diabaikan begitu saja keberadaannya. Karena dari peran komunitas (paguyuban) inilah lahir suatu cara yang mampu menciptakan suatu iklim sosial daerah yang amat kondusif. Banyak hal ternyata yang telah dilakukan oleh paguyuban-paguyuban daerah di dalam menjaga lingkungan mereka sendiri, lingkungan alam, dan sistem kekerabatan di antara anggota masyarakatnya.


Salah satu paguyuban yang begitu luas aspek sosialnya di daerah Jawa Barat adalah paguyuban “Sundawani”. Sejak mula, Sundawani didirikan untuk menghimpun paguyuban-paguyuban yang begitu banyak di Daerah Jawa Barat. Fokus kegiatannya sendiri adalah untuk mewadahi komunitas-komunitas non-budaya agar lebih mengenal budaya.

Menurut Robby M. Dzulkarnaen, Sekretaris Jenderal Sundawani Group ini, misi dan visi paguyuban yang dipimpinnya tak lain adalah untuk mewadahi setiap paguyuban yang ada di masyarakat Sunda di samping menggalang tali persaudaraan, meningkatkan setiap potensi individu, rekonstruksi karakter berbudaya dan mengajak secara bersama-sama dalam memberikan solusi pada setiap permasalahan yang muncul di setiap daerah kelahirannya masing-masing.
Arti dari nama “Sundawani” itu sendiri mempunyai pengertian “Orang Sunda yang berani”. Maksudnya, orang Sunda itu harus punya rasa percaya diri yang tinggi. Harus berani.

Dalam kiprahnya di masyarakat Jawa Barat, sudah banyak kegiatan yang dilakukan oleh komunitas “Sundawani Group” ini. Beberapa kegiatan yang pernah dilakukan adalah mengumpulkan berbagai komunitas, menggalang lintas organisasi, mengunjungi situs-situs dan mengangkat persoalan yang muncul di masyarakat, juga mengadakan sosialisasi tentang pemahaman nilai-nilai budaya local untuk diaktulisasikan seperti menampilkan beberapa “Seni Buhun” di pusat-pusat kota seperti di mal-mal. Selain itu, kata Robby, ia juga mengadakan workshop mengenai karakter building, sosialisasi pilgub, pasanggiri Pencak Silat serta mengadakan pengobatan gratis bagi warga yang tak mampu.
Robby juga mengomentari tentang nilai-nilai budaya Sunda di tengah derasnya arus proses globalisasi sehingga masuknya budaya asing baginya bukanlah hal yang harus terlalu serius untuk dikhawatirkan.


“Tergesernya nilai-nilai budaya lokal oleh budaya luar (Barat) bukan hanya terjadi pada generasi muda Sunda. Hal ini memang sudah menjadi persoalan global (Global Paradox). Justru pengaruh positip budaya luar seperti pendidikan, teknologi harus diserap oleh pemuda kita. Di lain pihak, kita pun harus mensosialisasikan keunggulan budaya lokal dalam rangka memproteksi atau memfilter budaya asing yang negatif. Dan inilah yang dilakukan oleh Jepang dengan “Restorasi Meiji”-nya yang terkenal itu. Seperti halnya Jepang, kita pun harus pandai dan cerdas mengangkat keunggulan budaya lokal dengan cara membandingkan antara teori Barat dengan daya lokalan kita,” Kata Robby. Untuk mengetahui Visi, Misi serta makna logo paguyban Sundawani Klik disini

Apa dan bagaimana solusi yang ditawarkan Paguyuban Sundawani dalam kontribusinya pada pembangunan Jawa Barat yang lebih mementingkan gotong-royong? Menurutnya, gotong-royong adalah konsep berjama’ah yang bagi masyarakat Sunda merupakan asset perilaku yang harus diterapkan di dalam setiap mencari solusi pada berbagai persoalan. Teori pelatihan participation yang datang dari teori Barat sebenarnya mengacu pada perilaku Gotong-Royong.
Dalam kurun kurang dari dua tahun, “Paguyuban Sundawani” sudah bisa mengklaim tentang anggotanya seperti “Paguron Pencak Silat”, 47 Kelompok Tani, 10 Kecamatan di Tasikmalaya, 6 komunitas motor ((SOG, PAV, BLACK SCOOTER, BTMC, BTC, N250, SOUTLAND) 3 organisasi di Majalengka merger ke Sundawani.

Sumber : http://www.tnol.co.id/id/community/interestgroup/293-sundawani-jaga-lestari-budaya-sunda.html

Jika menurut Anda artikel ini bermanfaat, silahkan vote ke Lintas Berita agar artikel ini bisa di baca oleh orang lain.

17 komentar:

target='_blank'>Cewek Cantik Cewek Hot X Ya mengatakan... [Reply to comment]

Gan…..
Blognya bagus banged..

Ajarin saya ya….

Mampir juga nih ke blog saya yang jelek banged…
http://hpcartridgerefills.com

Kita tukeran link juga….!!! :)

Anonim mengatakan... [Reply to comment]

sampurasun, abdi Willi susanto bade tumaros ka akang/teteh upami abdi aya turunan jawana ti bapa tiasa ngiringan teu? soalna abdi lahir d bandung sareng ageung di bandung, abdi ge tos ngarasa abdi orang sunda da ibu ge orang sunda tulen, teras mung misalken bade daftar kedah kamana?kaleresan abdi ti cimahi..nuhun sateacanna

target='_blank'>Carita Ki Sunda mengatakan... [Reply to comment]

Rampes, mangga kasadayana wargi anu mikacinta kanu kasundaan boh sanaos sanes terah sunda oge tiasa ngiring aub sareng SUNDAWANI mah, supados langkung eces katerangan ngenaan sundawani tiasa ngahubungi HUMAS PUSER SUNDAWANI di bandung, atanapi tiasa ngalangkungan Facebook anjeun na, iue link facebook na,. http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=1662012604 .hatur nuhun kang, diantos pisan pami kersa aub sareng wargi-wargi sundawani sanesna.

Anonim mengatakan... [Reply to comment]

sampurasun, abdi moch.zukhruf.islami bade tumaros ka akang/tteh pami abdi aya turunan sunda ti bpak tiasa ngiringan teu? soalna abdi lahir di bandung sareng ageung di bandung , abdige tos nga raos urang sunda da ibu ge urang sunda.
teras mung misalkeun bade daftar kedah ka mana? kaleresan abdi di bandung/cicalengka....
nuhun sateuacanna.

target='_blank'>Babad Sunda mengatakan... [Reply to comment]

Rampes, Haturan kang Moch., Sundawani sanes pikeun nu gaduh terah sunda ungkul, nupastina mah sundawani teu ngabeda-beda ras, sanais teu gaduh turunan urang sunda, asal nu reus kana kasundaan tiasa aub sareng wargi-wargi sundawani sanesna, seur anu teu gaduh terah sunda tapi lebet anggota Sundawani, supados langkung jelas mangga tiasa ngobrol langsung sareng HUMAS PUSEUR SUNDAWANI dina Link Facebookna.... http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=1662012604

Anonim mengatakan... [Reply to comment]

hatur nuhun .....
salam baktos na wae ka para inohong sundawani khusus na kang Roby sareng kang hedy


Baktos na:moch.zukhruf.islami(master suling cilik ti cicalengka)

Anonim mengatakan... [Reply to comment]

punteun...kang simkuring kawit asli mah ti daerah sumedang pasisian caket ka majalengka, hapunteun bade tumaros.upami didaerah caket abdi aya perwakilan na teu nya.? teu aya sanes simkuring hoyong ngiring kumpulngariung di ieu paguyuban, hatur nuhun sateu acan na

Salam baktos ti: ipan (rakyat kampung cariang) Darmawangi

Anonim mengatakan... [Reply to comment]

sukses kanggo sundawani.mugia janten ormas anu tiasa dibanggakeun ku urg sunda.supados 2014 urg sunda langkung seeur wakil na di pamarentahan.

Anonim mengatakan... [Reply to comment]

tah kitu leres pisan...

AMIN...

baktos na:moch.zukhruf islami(master suling cilik ti cicalengka)

Anonim mengatakan... [Reply to comment]

sampurasun....asa bangga sareng bagja ku ningal ayeuna ,,,urang sunda tos tiasa ngalang buana

target='_blank'>Kilatan Pikiran - pikiran ku mengatakan... [Reply to comment]

Pa saya mau ikut bergabung bagaimana caranya menjadi anggota sunda wani terima kasih e-mail saya lisnawatiwina@yahoo.co.id

target='_blank'>amyz mengatakan... [Reply to comment]

assalamualaikum,,,sampurasun baraya,ngiring bingah ku ayana paguyuban sundawani,,,sukses sundawani,,,pami hoyong silaturahmi alamat nu di kota bandung dmn nya,,,,hatur nuhun
URANG SUNDA,,,HUDANG.....BAROKALLOH.....

target='_blank'>Unknown mengatakan... [Reply to comment]

kang abdi hoyong daftar ka paguyuban sunda wani kmh cara na............

target='_blank'>Unknown mengatakan... [Reply to comment]

kang upami per-orangan tiasa janten anggota?

target='_blank'>Unknown mengatakan... [Reply to comment]

Kang sim kuring urang sunda asli,tapi kumaha carana supados sim kuring tiasa ngariung janten baraya nepungkeun seni jeung ngajungjungkeun martabat urang sunda di paguyuban sunda wani,kedah kamana jeung kumaha,? Hatur nuhun

target='_blank'>Unknown mengatakan... [Reply to comment]

Kang sim kuring urang sunda asli,tapi kumaha carana supados sim kuring tiasa ngariung janten baraya nepungkeun seni jeung ngajungjungkeun martabat urang sunda di paguyuban sunda wani,kedah kamana jeung kumaha,? Hatur nuhun

target='_blank'>saepik apandi mengatakan... [Reply to comment]

Asalamualaikum,sampurasun kang ROBBY........???
Ngiring cumarita dina waktos nu caang sareng lalega ieu ,upami milari kana kasibukan mah panginten abi the nuju nyalse kitu.nepangken nami abi saepik apandi anggota di DPD SUNDA WANI gumuruh.upami ngancik raga mah ti antapani gg.kasturi II.tp upami lahir mah ti daerah pasisir Ds.cibenda Kec.cipongkor,tepatna caket sareng bendungan SAGULING.allhamdulilah se'er ka bingahan ninggali kana kecintaan orang sunda kana program nu di aya keun ku paguyuban ieu,kang ROBBY upami tiasa mah kumaha carana supados di daerah simkuring di bukana kana perwakilan paguyuban SUNDA WANI,sanos milari kana kahirupan di Ds,cibenda teh gening liket pisan kana adat sareng seni sunda,mung mang lebarkeun we upami wargi satempat kirang uninga kana paguyuban ieu,upami milari dina sadidintenamah.wargi jarang nu ngumbara ka luar,saking mika cintana di lembur.seer kagiatan milari keseharian mah,upami nu tos yuswa'an panginten tani,upami nu anom ngojeg...se'er kalepatan tina carita nyuhungken di hapunten,sanaos jalmi teu lebih kana kalepatan,hatur nuhun,,,!!!

Posting Komentar

Pengunjung yang baik tentunya memberikan Komentar,kritik serta saran yang sopan disini, Terima kasih atas komentar dan kunjungan nya

Kembali lagi ke atas